CV

Curriculum Vitae

 

De rode draad in mijn werk is dat ik graag persoonlijk contact met mensen maak en in verbinding ga. Ik ben mensgericht.

 

De rode draad in de opleidingen en cursussen die ik volg en heb gevolgd is dat ze met communicatie en persoonlijke ontwikkeling te maken hebben.

 

De reden waarom ik onderstaande informatie met jou deel, is om jou een indruk te geven van mij en mijn ontwikkeling. 

Talenten, competenties en kwaliteiten

 

Luk Dewulf heeft, in mijn ogen, een mooie en de juiste kijk op talent.


Letterlijk overgenomen uit 'Ik kies voor mijn talent' (Boek geschreven door Luk Dewulf)

- Talent betekent het hebben van een natuurlijke aanleg, het hebben van een gave en/of het begaafd zijn. Het gaat over patronen in ons denken en in ons handelen die van nature sterk zijn ontwikkeld. 


Zoals het in deze definitie is omschreven, zegt talent in de eerste plaats iets over het potentieel van mensen.

Talent hebben is niet voldoende om resultaten te behalen. Daarom wordt er een onderscheid gemaakt tussen talent en talent in actie.

Talent in actie = talent + gedrag + context.


Het mooie van deze benadering van talenten is dat je kijkt naar wat er aanwezig is in ieder mens en dat je talenten tot uiting komen in de juiste context/omgeving. Je hebt anderen nodig om bewust te worden van jezelf, van je eigen talenten, want voor jezelf zijn ze vanzelfsprekend en beschouw je ze vaak niet als talent. Hoe mooi is het als kinderen op jonge leeftijd bewust worden van hun talenten? Meer over talenten op mijn website www.jezelfbewustzijn.nl


Talenten waar ik drager van ben en heb uitgefilterd m.b.v. een tool die is ontwikkeld door Luk Dewulf: Kansengever, Groeimotor, Bewuste Beweger, Positivo, Herkauwer, Zinzoeker, Vertrouweling en Bruggenbouwer.

Opleidingen en Cursussen


Behaalde diploma's:

  • MAVO-D (nu VMBO-TL)
  • Middelbaar Laboratorium Onderwijs; Medische richting
  • Lerarenopleiding, biologie 2e graad
  • NEI-therapeut
  • Medische basisvakken


Cursussen/Trainingen die ik volgde zijn verschillende methoden die bijdragen aan persoonlijke ontwikkeling.

  • GITPL PAO: Trainer sociale vaardigheden
  • Gadaku Institute: Trainer Rots en Water-programma (psycho-motorische training)
  • YumaniX Academy: Bestemmingsgericht trainen en coachen
  • Workwise/180: Motiverende gesprekvoering
  • 5D: Effectieve communicatie
  • MatriXmethode Instituut: MatriXmethode gesprekstechniek
  • Vernieuwde meldcode, afwegingskader trainingen gevolgd tijdens de meldcodetour 2020.
  • Systemisch kijken naar kinderen bij Mieke Kox
  • Kindertalentenfluisteraar (talentgedreven werken) bij Els Pronk en Luk Dewulf
  • Yucelmethode
  • Return to Love (vrouwengroep geleid door Nicole Smet, zij is directeur van The Love Corporation en tevens verbonden aan SSB (School voor Systemisch Bewustzijn, als docent/opleider)
  • Basisopleiding Systemisch Werk (Mieke Kox, trainer en mede-eigenaar van IVSW Instituut voor Systemisch Werk, co-trainer was Harriët Kollen)
  • Transcultureel Systemisch Werk (Monique Bolung en Demian Burgenik opleiders verbonden aan SSB, school van Hilbrand Westra)


Bij iQ Coaches:

- starterstraining (van zorgverlener naar zorgondernemer)

- post-HBO-opleiding: PILLAR-methodiek


Werkervaring


Vanaf mijn 11e levensjaar ben ik gaan werken. Ik begon op een lelieveld en in de bollenschuur tijdens de zomer en ontdekte spoedig dat ik daar niet op mijn plek was. Vervolgens heb ik vakkengevuld bij verschillende supermarkten, in de kantine van een zwembad gewerkt waar ik klusjes deed en klanten bediende, in een viswinkel als verkoopster en mijn laatste bijbaan was bij de Jamin. Contact met mensen maakte voor mij het werk plezieriger.

 

Ik heb voor mijn opleiding tot medisch laborante tijdens mijn stages ervaring opgedaan in twee verschillende ziekenhuizen.

Daarna op verschillende scholen als docent biologie tijdens de opleiding docent biologie 2e graads.

 

Na een paar jaren met plezier werken in het reguliere onderwijs, heb ik in 2005, gesolliciteerd naar een baan op het OPDC Noord Kennemerland. Op deze school heb ik gewerkt, totdat deze werd opgeheven in 2016. Met de invoer van de 'wet passend onderwijs' is het OrthoPedagogisch en Didactisch Centrum binnen het samenwerkingsverband overbodig bevonden.

 

Op deze school heb ik, naast lesgeven in biologie, techniek, natuur- en scheikunde, trainingen gegeven en leerlingen begeleid. Training gaf ik aan groepen en begeleiding aan individuele leerlingen en kleine groepjes.

Ik was ook vakgroepvoorzitter en heb vergaderingen voorgezeten en jaarplannen geschreven.

 

Als mentor heb ik (intensief) contact gehad met leerlingen, ouders en externe instanties. Tijdens evaluaties werden de, door mij geschreven, handelingsplannen, voortgang en ontwikkeling van de leerling besproken. In mijn werk als docent was ik het meest geinteresseerd in de ontwikkeling van de mensen waar ik mee werkte. Kennisoverdracht was voor mij bijzaak. Ik ontdekte al snel dat kinderen het beste leren in een veilige omgeving waar zij zichzelf kunnen en durven te zijn en waarin zij zich gehoord en gezien voelen als individu.


Na de sluiting van het OPDC heb ik een korte periode gewerkt in het regulier voortgezet onderwijs. Dit heeft mij herinnert aan wat essentieel is voor mij als mens, nl. de mens in zijn geheel zien.


Na een periode zonder werk en het ontdekken wat ik wil en waar mijn behoeftes liggen op werkgebied, heb ik iets langer dan een jaar in het primair onderwijs als Intern Begeleider gewerkt op een fijne school met lieve en fijne collega's. En ik ben tot inzicht gekomen wat mijn bedoelingen zijn in o.a. het onderwijsveld. Hier schrijf ik meer over in: Bedoeling


In augustus 2019 heb ik mij ingeschreven bij de Kamer van Koophandel en ben ik gestart als ZZP'er. Ik zie mij zelf als holistisch ondernemer. Ik draag bij aan welbevinden en welzijn. Zelfstandig ondernemen is voor mij een manier om te kunnen doen waar ik goed in ben, waar ik energie van krijg en waar ik het gevoel heb dat ik mijn talenten m.b.t. groei en ontwikkeling inzet.


Per 1 september 2020 ben ik franchisenemer bij iQ Coaches geworden. iQ Coaches geven levensbrede ondersteuning aan mensen met ASS, ADHD of andere diagnoses. De PILLAR methodiek wordt hierbij ingezet. Voor meer informatie over deze organisatie en onze werkwijze kun je de website bezoeken www.iqcoaches.nl

Hobby's en Interesses


Wandelen in het bos of op het strand. Wandelen in de natuur is voor mij een manier om alleen te zijn met mijn gedachten en gevoelens. Het is voor mij een effectieve manier om gedachten te ordenen, rust te creëren.


Dansen doe ik graag. Het maakt niet uit waar: thuis, estatic dance, 5 ritmes workshop, in een uitgaansgelegenheid, op een feest, met live muziek. Ook als de dansvloer helemaal leeg is, betreed ik de dansvloer :)


Theatersport en Improvisatietheater eerst bij Jos Paauw en nu bij Papaver, kan ik iedereen aanraden om te doen. Spelenderwijs leer ik om in het moment te zijn, mijn lichaam in te gaan en uit mijn hoofd te zijn. Dealen met wat zich op dat moment aandient. Plezier maken met anderen, in afstemming met anderen en mijn fantasie de vrije loop laten. Mijzelf ontwikkelen door het toneel te betreden.

 

Mijzelf creatief uiten op verschillende manieren: Zentangle tekenen, collages maken, sieraden maken, mozaieken, schilderen, kleuren in kleurboeken, meubels pimpen, koken en ik laat mij inspireren door creativiteit van anderen en geef mijn eigen draai aan dingen. Het gaat mij daarbij niet hoofdzakelijk om het resultaat en vooral om het plezier dat ik tijdens het creëren beleef. Ik geniet ook van knutselen met mijn zoon, we hebben een minibieb gemaakt en in de voortuin gezet.


Documentaires en TED-talks kijk ik regelmatig om over uiteenlopende dingen te leren en input te krijgen. Ik hou ervan om mijn eigen denkbeelden en gedachten uit te dagen en te onderzoeken of het klopt wat ik denk. We hebben veel gedachten en overtuigingen en die zijn niet allemaal waar.


Boeken lezen doe ik met vlagen, zo lees ik een periode geen boek en zo lees ik er drie in een week. Leesboeken en Kennisboeken.

Waarden die belangrijk zijn voor mij

Ik deel deze met jou, omdat jij jouw waarden hebt. Ik heb gemerkt dat het makkelijker samenwerkt als je gelijke waarden hebt.

  • Gezins- familiegeluk
  • Verbondenheid
  • Integriteit
  • Persoonlijke ontwikkeling
  • Autonomie, vrijheid
  • Verantwoordelijkheid nemen
  • Betrokkenheid
  • Gelijkwaardigheid
  • Transparantie
  • Open communicatie
  • Samenwerken